Den neste store velferdsreformen er mer fritid. Produktiviteten i Norge har mer enn
tidoblet seg de siste 50 årene, men vi har like lite fri som vi hadde den gang. Vi trenger ett arbeidsliv som gir mer livsglede, fri og tid til å gjøre det man vil. Derfor er tiden inne for å innføre en 4-dagersuke!
Grønn Ungdom vil
På sikt innføre en 4-dagers uke der detaljene utredes i samarbeid med fagbevegelsen og næringslivet
Kontinuerlig teste og måle hvilke resultater forsøk med 4-dagersuke har gitt
At vekst i norsk økonomi i større grad enn i dag skal tas ut i mer fritid, ikke bare høyere lønn
Åpne for mulighet for 6-timersdager i stedet for 4 dagersuke for yrker der dette passer bedre
Bli med i kampen for 4-dagers uke
Meld deg inn i Grønn Ungdom